Åbningstider:
  • Mandag 10.00 - 21.00
  • Tirsdag 10.00 - 21.00
  • Onsdag 10.00 - 21.00
  • Torsdag 10.00 - 21.00
  • Fredag 10.00 - 21.00
  • Lørdag 10.00 - 21.00
  • Søndag 10.00 - 21.00
Se åbningstider
  • Mandag 10.00 - 21.00
  • Tirsdag 10.00 - 21.00
  • Onsdag 10.00 - 21.00
  • Torsdag 10.00 - 21.00
  • Fredag 10.00 - 21.00
  • Lørdag 10.00 - 21.00
  • Søndag 10.00 - 21.00

Bytteservice

Vores service
Varer købt i ILLUM kan du bytte i 30 dage, dog undtaget udsalgsvarer som du kan bytte i 8 dage. Varer der ønskes byttet eller returneret skal ske i ILLUM. Det eneste du skal huske er at medbringe din kvittering. Som udgangspunkt må det forventes, at varen kan returneres i sådan en stand, at den kan sælges igen som ny. Dette indebærer at varen returneres i original emballage og at alle prismærker sidder på varen.

OBS: Vær venligst opmærksom på, at det ikke er muligt at bytte og returnere fødevarer, samt skønhedsprodukter med brudt plombering. Beløb på gavekort kan udbetales ved et gebyr på 25 kr.

Ombytning af gaver

Hvis du ikke selv har købt varen og derfor ikke har nogen kvittering, så skal varen være forsynet med et byttemærke. Med et byttemærke kan du altid bytte din vare eller få pengene retur, selvom du ikke har nogen kvittering.

 

Skulle der være noget i vejen

En gang i mellem er der beklageligvis noget i vejen med den købte vare. Hos ILLUM får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har købt varen.

Ifølge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du – op til 2 år efter købet – finder fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Det betyder med andre ord, at du kan gå til ILLUM op til 2 år efter dit køb og bede om at få skaden udbedret, hvis din vare er gået i stykker.

Købeloven opererer også med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen siger, at hvis varen går i stykker indenfor de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra begyndelsen. Det betyder, at det er ILLUM, som skal bevise, at du har behandlet varen forkert – indenfor de første 6 måneder.

 

Skulle du være i tvivl

Du er selvfølgelig altid mere end velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har spørgsmål.

Customer Lounge & Services

ILLUM UNDERGROUND

ILLUM A/S

Østergade 52

1001 København K

info@illum.dk
Tlf. +45 33 14 40 02